Inkoopmanagement

De ontwikkelingen op het gebied van inkoopmanagement gaan snel. In veel bedrijven is inkoop in beweging. Dat is op zich niet zo vreemd wanneer men bedenkt dat in de regel veel geld is gemoeid met de voorbereiding en uitvoering van de inkoopbeslissing. Dat betekent dat een effectief en efficiënt opererende inkoopfunctie binnen een onderneming een belangrijke bijdrage aan het ondernemingsresultaat kan leveren.

Prijs

Op offertebasis

Duur

9 sessies

Locaties

In-company

Tijdens de opleiding worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • De plaats van inkoop in de logistieke keten
  • Strategische & operationele invalshoek
  • Koopgedrag van organisaties
  • De rol van de inkoper
  • Markten en producten
  • Leveranciersselectie
  • Inkoopstrategieën
  • Ontwikkelingen
  • Inkooponderhandelingen.

De doelgroep voor deze opleiding bestaat o.a. uit (aankomende) inkopers, functionarissen op het gebied van inkoop en logistiek, managers, consultants, magazijn- en distributieprofessionals. Kortom, iedere professional die werkzaam is op het gebied van inkoop of daar regelmatig mee te maken heeft.

MBO+ / HBO niveau waarbij ervaring met inkooptechnieken en logistiek een pré is, maar niet verplicht.

De opleiding wordt gegeven in 9 lesavonden. Elke lesavond duurt ongeveer 3 uur. De laatste les wordt gebruikt voor toetsing van de behandelde stof.

In-company

Deze training kan incompany worden verzorgd. Vraag hier een offerte aan.